Polityka Prywatności
Ściągnij Politykę prywatności w pliku docx
POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO DIAMENTJUBILER.PL
SPIS TREŚCI:
§1 Definicje.
§2 Informacje ogólne.
§3 Podstawy przetwarzania danych osobowych.
§4 Cel, okres i zakres przetwarzania danych osobowych.
§5 Odbiorcy danych osobowych.
§6 Prawa osoby, której dane osobowe są przetwarzane.
§7 Pliki cookies.
§8 Profilowanie.
§9 Analiza internetowa.
§10 Retargeting.
§11 Zmiana Polityki prywatności.
§1
Definicje
1. Polityka prywatności – niniejsza polityka prywatności sklepu internetowego www.diamentjubiler.pl
2. Sklep – sklep internetowy dostępny w domenie www.diamentjubiler.pl
3. Administrator – Andrzej Basisty prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „Firma Diament Export Import Andrzej Basisty” z siedzibą w Jabłonce przy ul. Sobieskiego 7, 34-480 Jabłonka, posługujący się numerem NIP 7350021644 oraz numerem REGON 490369903 oraz posiadający adres poczty elektronicznej: kontakt@diamentjubiler.pl. Administrator jest jednocześnie Sprzedawcą.
4. Salon Diament Jubiler – sklep stacjonarny Sprzedawcy pod adresem ul. Sobieskiego 8a, 34-480 Jabłonka, oraz ul. Sobieskiego 7, 34-480 Jabłonka.
5. Klient – 1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadkach przewidzianych przepisami powszechnie obowiązującymi również osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; 2) osoba prawna; 3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; korzystająca ze Sklepu. Pod pojęciem Klienta należy rozumieć także osoby, które podały swoje dane osobowe lub których dane osobowe zostały zgłoszone, a dane te są przetwarzane w Sklepie.
6. Konto – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta w ramach Sklepu, przypisana do Klienta za pomocą indywidualnej nazwy (loginu) lub adresu e-mail i hasła, w ramach której gromadzone są dane Klienta, a nadto umożliwione jest składanie Zamówień w Sklepie.
7. Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz usługobiorcy niniejszej usługi w ramach Sklepu, polegająca na wysyłaniu do korzystających z usługi Newsletter (usługobiorców) informacji handlowych własnych Produktów oraz informacji o nowościach i promocjach w Sklepie.
8. Produkt – rzecz ruchoma, usługa lub prawo publikowane w Sklepie wraz z ich opisem.
9. Umowa – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem w ramach Sklepu.
10. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119).
11. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy ze Sprzedawcą poprzez dokonanie wyboru Produktu przez Klienta, oraz potwierdzenie woli jego zakupu.
12. Bon Prezentowy – dokument wydany na okaziciela, oznaczony unikalnym numerem oraz, posiadający stosowane przez Sprzedawcę zabezpieczenie, upoważniający do jednokrotnego dokonywania zakupów w Sklepie w zakresie limitu kwotowego wskazanego na Bonie Prezentowym.
13. Użytkownik – 1) Klient będący nabywcą Bonu Prezentowego; 2) osoba trzecia na rzecz której Bon Prezentowy został zakupiony; 3) inna osoba trzecia będąca w posiadaniu Bonu Prezentowego.
14. Pliki cookies – dane informatyczne będące niewielkimi informacjami tekstowymi (w szczególności pliki tekstowe), wysyłane przez serwer, zapisywane i przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika lub Klienta Sklepu (np. smartfon, laptop czy komputer).
15. Odbiorca – podmiot trzeci, świadczący na rzecz Administratora usługi m.in. księgowe, finansowe, prawne, informatyczne, hostingowe, marketingowe, kurierskie.
§2
Informacje ogólne
1. Polityka prywatności Sklepu określa zasady dotyczące przetwarzania i ochrony danych osobowych Klienta, gromadzonych w związku ze świadczeniem usług przez Administratora w ramach Sklepu, a także określa podstawy, cele, okres i zakres ich przetwarzania oraz prawa osób, których te dane dotyczą. Ponadto w Polityce prywatności zostały określone informacje w zakresie stosowania Plików cookies oraz innych narzędzi analitycznych stosowanych w Sklepie. Polityka prywatności ma charakter informacyjny.
2. Administrator danych osobowych przetwarzanych w Sklepie jest jednocześnie Sprzedawcą Produktów w Sklepie.
3. Dane osobowe Klientów, przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z treścią RODO.
4. Podanie przez Klienta swoich danych osobowych jest dobrowolne, jednak odmowa ich podania może utrudnić lub uniemożliwić prawidłową realizację usług świadczonych przez Administratora w ramach Sklepu, w szczególności prowadzenie Konta, zrealizowanie Umowy, dokonywanie transakcji w Sklepie, korzystanie z usługi Newsletter, komunikowanie się, udzielenie obsługi posprzedażowej, wydanie Bonu Prezentowego czy dokonywanie transakcji przy użyciu Bonu Prezentowego.
5. Podanie przez Klienta swoich danych osobowych jest obligatoryjne w przypadku:
a. zawierania umów z Administratorem np. Umowy, umowy świadczenia usługi Newsletter, umowy na prowadzenie przez Administratora Konta na rzecz Klienta – brak podania danych osobowych w tym przypadku skutkuje brakiem możliwości zawarcia Umowy lub innych umów z Administratorem;
b. wymogu ustawowego Administratora, gdy obowiązek przetwarzania danych osobowych przez Administratora wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, np. w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych lub podatkowych – brak podania danych osobowych w tym przypadku uniemożliwi Administratorowi wypełnienie obowiązku nałożonego przepisami prawa.
6. Administrator dokłada należytej staranności przy doborze odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych mających na celu ochronę przetwarzanych danych osobowych Klienta.
7. Administrator zapewnia, że dane osobowe gromadzone w ramach Sklepu przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a ponadto zapewnia, że dane osobowe są:
a. gromadzone do oznaczonych celów i nie są poddawane dalszemu przetwarzaniu wbrew wskazanym celom;
b. merytorycznie adekwatne do celów ich przetwarzania;
c. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osób, których dane dotyczą, przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów, w których dane te są przetwarzane;
d. przechowywane przez okres nie dłuższy niż wymagają tego cele ich przetwarzania;
e. chronione przed ich niezgodnym z prawem przetwarzaniem lub udostępnieniem osobom nieuprawnionym jak również innymi przypadkami ich ujawnienia bądź przed ich utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem lub nieuprawnioną modyfikacją.
8. Środki techniczne i organizacyjne, o których mowa w §2 ust. 6 powyżej są aktualizowane, gdy wymagają tego okoliczności.
9. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za politykę prywatności, jak również za sposoby i środki ochrony danych osobowych na stronach internetowych, do których odnośniki zostały zamieszczone na stronie Sklepu.
§3
Podstawy przetwarzania danych osobowych
1. Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w ramach Sklepu na podstawie i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa tj. RODO, ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.), ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 z późn. zm.), ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. 2004 nr 171 poz. 1800 z późn. zm.), oraz na podstawie i w zakresie spełnienia co najmniej jednego z poniższych warunków:
a. wyrażenie zgody przez osobę, której dane osobowe dotyczą, na ich przetwarzanie w celach zgodnych z treścią udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
b. korzystanie z usług świadczonych w ramach Sklepu (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
c. podejmowanie działań przed zawarciem Umowy lub innych umów o świadczenie usług dostępnych w Sklepie, na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
d. składanie i realizacja Zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
e. realizacja Umowy zawartej z osobą, której dane osobowe dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
f. prowadzenie Konta na rzecz Klienta (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
g. świadczenie usługi Newsletter na rzez Klienta (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
h. podejmowanie działań do wydania i wydanie Bonu Prezentowego lub dokonanie transakcji przy jego użyciu (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
i. rozpatrzenie reklamacji na skutek złożonej przez Klienta reklamacji (art. 6 ust. 1 b) RODO);
j. podejmowanie przez Sprzedawcę działań marketingowych, na podstawie wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO);
k. podejmowanie przez Sprzedawcę działań marketingu bezpośredniego własnych Produktów i usług (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
l. wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w szczególności na podstawie przepisów podatkowych lub rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
m. realizowanie prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego w szczególności na zachowaniu bezpieczeństwa i jakości świadczonych usług, czy obronie przed roszczeniami, komunikacja z Klientami, w tym za pośrednictwem formularza kontaktowego, oraz prowadzenie analiz statystycznych i rynkowych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).
§4
Cel, okres i zakres przetwarzania danych osobowych
1. Każdorazowo cel, okres i zakres przetwarzania danych osobowych przez Administratora oraz ich odbiorców będzie zależny od działań podejmowanych przez Klienta w ramach Sklepu.
2. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów wyłącznie w celach związanych z jego działalnością, związanych ze świadczeniem usług w ramach Sklepu, w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora oraz na podstawie zgody Klienta, w celach zgodnych z treścią i zakresem udzielonej zgody. Do celów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym należą w szczególności:
a. zawarcie i realizacja umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną np. prowadzenie Konta na rzecz Klienta lub świadczenia usługi Newsletter;
b. zawarcie i realizacja Umowy lub innych umów o świadczenie usług dostępnych w Sklepie;
c. przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji;
d. podejmowanie działań zmierzających do wydania i wydanie Bonu Prezentowego, a także obsługa transakcji przy jego użyciu;
e. komunikacja z Klientami oraz z Użytkownikiem Bonu Prezentowego, w tym za pośrednictwem formularza kontaktowego;
f. informowanie Klienta o Sklepie, Administratorze i świadczonych usługach, oraz o stanie ich realizacji;
g. realizacja celów marketingowych, na podstawie wyraźnej zgody Klienta;
h. prezentowanie reklam, ofert lub promocji, w tym rabatów dotyczących Produktów lub usług Administratora;
i. analizy rynkowe i statystyczne, a także analiza i ocena aktywności oraz informacji o Kliencie, z wykorzystaniem zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych tzw. profilowania, celem prezentowania reklam, ofert lub promocji, w tym rabatów dotyczących Produktów lub usług Administratora, dostosowanych do zainteresowań danego Klienta, nie wpływając istotnie na jego decyzje;
j. ustalenie, dochodzenie lub obrona przed przyszłymi potencjalnymi roszczeniami;
k. realizacja celów dowodowych dla zabezpieczenia informacji na potrzeby prawnego obowiązku wykazania określonych faktów;
l. wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w szczególności na podstawie przepisów podatkowych lub rachunkowych;
m. archiwizacja zrealizowanych Umów, usług lub transakcji;
n. podejmowanie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem Umowy lub innych umów pomiędzy Sprzedawcą a daną osobą.
3. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora są przechowywane przez czas niezbędny, w szczególności dla realizacji Zamówień lub innych usług świadczonych w ramach Sklepu, w tym prowadzenia Konta, realizacji Bonu Prezentowego czy świadczenia usługi Newsletter. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu poprzedzającym, w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora (w tym ochrona przed potencjalnymi roszczeniami wobec Administratora) do czasu ustania uzasadnionych interesów, oraz w oparciu o prawne obowiązki Administratora, w tym przechowywanie dokumentów podatkowych lub księgowych. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Klienta, dane osobowe są przechowywane do czasu cofnięcia zgody przez Klienta.
4. Administrator przetwarza dane osobowe wyłącznie w niezbędnym, koniecznym i merytorycznie adekwatnym zakresie w stosunku do celów ich przetwarzania. Szczególne kategorie danych osobowych Klientów nie są przetwarzane przez Administratora.
5. Administrator może przetwarzać w szczególności dane osobowe Klienta:
a. podane w formularzu rejestracji, formularzu Zamówień, w szczególności: imię, nazwisko, adres zamieszkania lub adres do doręczeń, adres e-mail, numer telefonu, a w przypadku Klientów niebędących konsumentami również nazwę firmy i numer NIP (numer identyfikacji podatkowej) oraz inne dane zebrane w trakcie korzystania ze Sklepu;
b. podane w formularzu kontaktowym, w formularzu korekty rozmiaru, w formularzu zwrotu lub odstąpienia od umowy, a także podczas składania reklamacji lub zapisywania się do korzystania z usługi Newsletter, w szczególności: imię, nazwisko, adres zamieszkania lub adres do doręczeń, adres e-mail, numer telefonu;
c. podane przez osoby kontaktujące się z wykorzystaniem danych Sprzedawcy podanych na stronie Sklepu tj. adresu korespondencyjnego, numeru telefonu lub adresu e-mail, w szczególności: imię, nazwisko, adres zamieszkania lub adres do doręczeń, adres e-mail, numer telefonu;
d. inne dane Klienta uzyskane w szczególności w oparciu o aktywność Klienta w internecie, np. dane podane w formularzach aplikacji pozwalających na przeprowadzenie konkursów lub przedstawienie reklam, ofert lub promocji na stronie Facebook, np. imię, nazwisko, adres zamieszkania lub adres do doręczeń, numer telefonu, adres e-mail, a także dane niezbędne do przyjęcia zamówienia, udziału w konkursie, sporządzenia lub przedstawienia oferty, reklamy lub promocji, w szczególności: imię, nazwisko, adres zamieszkania lub adres do doręczeń, numer telefonu, adres e-mail, numer telefonu, rozmiar palca.
§5
Odbiorcy danych osobowych
1. Celem prawidłowego funkcjonowania Sklepu, Administrator ma prawo udostępnić Odbiorcom dane osobowe Klientów w zakresie usług z jakich korzysta Klient, w szczególności:
a. firmy kurierskie lub inni przewoźnicy realizujący przesyłki Zamówień lub innych zleceń;
b. podmioty świadczące usługi dotyczące płatności w Sklepie;
c. podmioty świadczące usługi związane z technologią, obejmujące w szczególności rozwiązania organizacyjne, techniczne oraz teleinformatyczne (w tym m.in. dostawa usług hostingu, dostawa oprogramowania komputerowego, wsparcie strony internetowej Sklepu, czy udzielanie pomocy technicznej Administratorowi);
d. podmioty realizujące usługi księgowe, prawne lub doradcze.
2. Administrator będzie udostępniał Odbiorcom dane osobowe Klientów wyłącznie w przypadkach koniecznych do realizacji określonego celu przetwarzania danych osobowych, oraz w niezbędnym do tego zakresie.
3. Administrator ma prawo udostępniać przetwarzane dane osobowe właściwym organom wymiaru sprawiedliwości oraz innym podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
§6
Prawa osoby, której dane osobowe są przetwarzane
1. Administrator zapewnia osobom, których dane osobowe przetwarza, prawo do:
a. dostępu do danych osobowych;
b. sprostowania danych osobowych;
c. żądania usunięcia danych osobowych, tzw. „prawo do bycia zapomnianym”;
d. przenoszenia danych osobowych;
e. żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
f. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
g. wniesienie sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego;
2. Klientowi, w przypadku gdy jego dane osobowe są przetwarzane na podstawie dobrowolnego udzielenia zgody, przysługuje prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Oświadczenie o cofnięciu zgody należy przesłać na piśmie na adres salonu Diament Jubiler, ul. Sobieskiego 8a, 34-480 Jabłonka lub elektronicznie za pośrednictwem adresu e-mail: rodo@diamentjubiler.pl. Oświadczenie o cofnięciu zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, dokonanego na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3. W przypadku stwierdzenia przez Klienta, że jego dane osobowe są przetwarzane przez Administratora niezgodnie z RODO, Klientowi przysługuje prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Administrator udziela dodatkowych informacji na temat skorzystania z praw opisanych powyżej oraz innych spraw dotyczących przetwarzania danych osobowych, w odpowiedzi na zapytania skierowane do Administratora, pod adres e-mail: rodo@diamentjubiler.pl.
§7
Pliki cookies
1. W Sklepie została wykorzystana technologia zwana „cookies”.
2. Korzystanie ze Sklepu oznacza, że Klient wyraził zgodę na wykorzystanie plików cookies, przez Administratora.
3. Pliki cookies zbierane są przez Administratora w sposób automatyczny. Administrator przetwarza informacje zawarte w plikach cookies, które nie zawierają danych personalnych ani kontaktowych, w związku z czym Administrator wykorzystując pliki cookies nie gromadzi danych kontaktowych ani personalnych (np. imię, nazwisko, numer telefonu czy adres e-mail).
4. Dane zawarte w plikach cookies zbierane podczas korzystania ze Sklepu, Administrator przetwarza w celu świadczenia usług oraz poprawnego działania strony Sklepu.
5. Domyślne ustawienia większości przeglądarek internetowych (np. Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox) dopuszczają przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym (np. smartfon, laptop, komputer). Każdy, w dowolnym czasie, ma możliwość dokonać zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących plików cookies, wyłączając lub ograniczając opcję przechowywania plików cookies.
6. Całkowite zablokowanie lub ograniczenie przechowywania plików cookies może utrudnić lub uniemożliwić prawidłowe działanie funkcjonalności usług świadczonych w ramach Sklepu.
7. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości i sposobu zmiany ustawień związanych z przechowywaniem plików cookies, oraz ich usuwaniem, dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej urządzenia końcowego.
§8
Profilowanie
1. Strona Sklepu dzięki zastosowanej technologii plików cookies, z wykorzystaniem zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych tzw. profilowania, umożliwia poznawanie preferencji Klientów, co pozwala na prezentowanie reklam, ofert lub promocji, w tym rabatów dotyczących Produktów lub usług Administratora, dostosowanych do zainteresowań danego Klienta, nie wpływając istotnie na jego decyzje. Celem wyłączenia wątpliwości w Sklepie nie są stosowane mechanizmy do automatycznego podejmowania decyzji.
2. Informacje dotyczące aktywności Klientów z wykorzystaniem plików cookies umożliwią prowadzenia analiz rynkowych oraz statystycznych.
§9
Analiza internetowa
1. Administrator, celem nieustannego optymalizowania i doskonalenia oferty, korzysta w Sklepie z usługi Google Analytics dostarczanej przez firmę Google Inc. Usługa ta udostępnia zbiorcze statystyki odwiedzin strony Sklepu, wykorzystując m.in. pliki cookies.
2. Analiza danych statystycznych uzyskanych za pośrednictwem usługi Google Analytics pozwala Administratorowi na ocenę zainteresowania odbiorców poszczególnymi Produktami, artykułami oraz przepływem informacji na stronie Sklepu.
3. Firma Google Inc. dokłada wszelkich starań by funkcjonalność proponowanych przez nią aplikacji była zgodna z przepisami RODO i umożliwia na swoich stronach blokowanie i czyszczenie danych przez nią gromadzonych.
§10
Retargeting
1. Administrator w ramach retargetingu i reklamy docelowej korzysta z usług Facebook i wykorzystuje Pixel Facebook dostarczanych przez Facebook Inc, (1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA; https://www.facebook.com/about/privacy).
2. Pixel Facebook odnotowuje osoby zainteresowane stroną Sklepu i umożliwia kierowanie do nich reklamy Sklepu na Facebook czy Instagramie. Ponadto dane zbierane przez Facebook umożliwiają profilowanie adresatów reklamy na tych najbardziej zainteresowanych stroną Sklepu.
3. Platforma Facebook jest zobligowana do zgodnego z prawem gromadzenia i przetwarzania danych osobowych, zgodnie z przepisami RODO.
§11
Zmiana Polityki prywatności
1. Wszelkie zmiany dotyczące Polityki prywatności powstałe w wyniku zmiany przepisów prawa lub zmiany zakresu usług świadczonych w ramach Sklepu, jak również związane z rozwojem funkcjonalności Sklepu zostaną niezwłocznie komunikowane Klientom, poprzez opublikowanie stosownego powiadomienia na stronie Sklepu.
2. Zmieniona Polityka prywatności będzie obowiązywać po upływie terminu 14 dni kalendarzowych liczonych od daty zamieszczenia powiadomienia na stronie Sklepu, chyba że inny termin będzie wynikał z obowiązujących przepisów prawa.